- Katılım
- 8 Kas 2019
- Mesajlar
- 311
- Tepkime puanı
- 79
- Puanları
- 28
16.06.2020 Tarihte Bugün- 16 Haziran;
Tarihte Bugün Doğanlar (16 Haziran);
Tarihte Bugün Ölenler (16 Haziran);
1815 | Napolyon'un son zaferi Ligny meydan muharebesi ünlü Waterloo Savaşı'ndan iki gün önce gerçekleşti. | |
1903 | Ford motor şirketi kuruldu. | |
1919 | Merzifon isyanı. | |
1919 | Yörük Ali Efe, Yunan müfrezesini imha etti. | |
1920 | Yara bandı Earle E. Dickinson tarafından icat edildi. | |
1923 | Nezihe Muhiddin önderliğinde Kadınlar Halk Fırkası kuruldu.Kadınlara siyasi haklar istenilince basında alay konusu oldu.Parti kapatalınca Nezihe Muhiddin Türk Kadınlar Birliği'ni kurdu. | |
1940 | Litvanya'da komünist yönetim kuruldu. | |
1950 | TBMM,Türkçeleştirilmiş ezanın eskiden olduğu gibi Arapça okunmasına dair kanunu kabul etti. | |
1963 | Vostok 6 ile dünya yörüngesine fırlatılan Rus kozmonot Valentina Tereshhova, uzaya seyahat eden ilk kadın oldu. | |
1970 | 15 Haziran'da başlayan İzmit Gebze'den İstanbul'a işçiler yürüyüşe geçtiler. Yürüyüş sırasında geçilen yerlerdeki işçiler yürüyüşe katıldı. 15-16 Haziran işçi direnişi 16 Haziran'da 3 kişinin ölmesi ve İstanbul ve Kocaeli'de sıkıyönetim ilan edilmesi ile sona erdi. | |
1973 | TRT - MEB ortaklığıyla hazırlanan üniversite giriş sınavı hazırlık kursları televizyondan yayınlanmaya başlandı. | |
1983 | Yuri Andropov SSCB başbakanı oldu. | |
1991 | Başbakan Yıldırım Akbulut istifasını Cumhurbaşkanı Turgut Özal'a verdi. | |
2000 | 9. Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel'e Devlet Şeref Madalyası verildi. |
Tarihte Bugün Doğanlar (16 Haziran);
1613 | John Cleveland, İngiliz şair (ö. 1658) | |
1813 | Otto Jahn, Alman arkeolog (ö. 1869) | |
1858 | John Peter Russell, Avustralyalı ressam. (ö. 1930) | |
1938 | Joyce Carol Oates, yazar | |
1952 | Yıldırım Öcek, tiyatro ve televizyon oyuncusu | |
1955 | Giuliana Salce, İtalyan yürüyüşçü | |
1961 | Can Dündar, araştırmacı gazeteci - yazar | |
1971 | Tupac Shakur, müzisyen (ö. 1996) | |
1980 | Nehir Erdoğan, oyuncu | |
1982 | Rəşad Fərhad Sadıqov, Azeri futbolcu | |
1983 | Naz Elmas, sinema, televizyon ve tiyatro oyuncusu | |
1986 | Fernando Muslera, Uruguaylı futbolcu |
Tarihte Bugün Ölenler (16 Haziran);
1752 | Joseph Butler, İngiliz filozof (d. 1692) | |
1944 | Marc Bloch, Fransız tarihçi (d. 1886) | |
1953 | Margaret Bondfield, İngiliz politikacı (d. 1873) | |
1958 | Imre Nagy, Macar siyasetçi (d. 1895) | |
1966 | Şakir Zümre, Cumhuriyetin ilk sanayicisi. (d. 1885) | |
1977 | Wernher von Braun, Alman bilimadamı (d. 1912) | |
1979 | Ayşe Sıdıka Avar, Türk öğretmen. (d. 1901) | |
1979 | Ayhan Işık, Türk sinema oyuncusu (d. 1929) | |
1979 | Nicholas Ray, ABD'li film yönetmeni (d. 1911) | |
1994 | Kristen Pfaff, ABD'li bas gitarist (d. 1967) | |
2006 | Cüneyd Orhon, Kemençe sanatçısı (d. 1926) |
Ford Motor Company,Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.tarafındanBu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.,Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.,Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.'de 16 Haziran 1903 tarihinde kuruldu. Şu anda merkeziBu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.,Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.'dadır.
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.'da dünyada ilk otomobil üretimine adım atan, otomotiv sektörü liderlerinden Ford Motor Company, 6 kıtada, 200 pazarda araç üretip, dağıtmaktadır. Dünya genelinde yaklaşık 187.000 çalışanı vardırBu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.. 2007 yılı cirosu 172,455 Milyar dolardır Ford Motor Company’nin ana ve bağlı otomotiv markalarıBu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol., Ford,Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.veBu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.’dir. Otomotivle ilgili hizmet kuruluşları Ford Motor Credit Company ve Hertz’i de kapsamaktadır. FordBu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.veBu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.'i 2008 yılında bir Hint şirketi olanBu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.'ya,Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.'yu ise 2009 yılında bir Çin şirketi olanBu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.'e satmıştır.
Ford oldukça yüksek sayıda üretime geçerken; endüstrinin de genel anlamda gelişmesinde büyük rol oynadı. Ford,Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.'nin düşüncelerini kullanarak değişebilir parçaları kullanıyordu. Böylelikle, arabalar daha düşük masraflarda üretilebiliyor ve yenilenebiliyordu.
12 kişinin 28.000 dolar yatırım yaparak kurduğu Ford günümüzde en fazla otomobil satan markalardan biri konumundadir. Şirket ilk arabasını 20 Temmuz 1903 yılında yapmıştır. Daha sonra Henry Ford'un şirket ve fabrika çalışanlarına da otomobil sahibi olabilme olanağı sunarak geliştirdiğiBu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.1908 yılında piyasaya sunulmuştur. Henry Ford'un seri üretim metodunu bulmasının üretim hızını arttırması ve maliyetleri düşürmesiyle beraber 1913 yılında 12.5 saat olan şasi üretimi süresi 2 saat 40 dakikaya düşmüştür. Bunun yanı sıra Ford, aynı dönem içerisinde çalışanlarının maaşlarını 2 katına çıkararak günlük 9 saatlik çalışma sürelerini de 8 saate düşürmüştür. Rakip şirketler bunu kapitalizme uygun görmese de yıl sonunda Ford Amerika'daki tüm arabaların %50'sini üretiyordu. 1918 yılında ise, ülkedeki arabaların yarısı Model T olmuştu. Bunun yanı sıra, bu modelin fabrika çıkış renginin siyah olmasının sebebi de siyah boyanın en hızlı kuruyan boya olmasıydı. 1927 yılında Model T yeriniBu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.'ya bıraktı.
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.sonrasında yaşanan Amerika'dakiBu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.döneminde ise, Amerika'daki tüm şirketlerde olduğu gibi Ford da bir çöküntü yaşadı ve birçok fabrikasını kapatmak zorunda kaldı.Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.döneminde tank üreterek şirket ayakta kalmaya çabalarken, savaş sonrasında Ford tekrar eski günlerine dönmeye başladı.
1955 yılında halka açılan Ford, sonraki yıllardaBu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.,Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.,Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.,Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.,Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.,Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.,Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.,Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.veBu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.başta olmak üzere birçok ülkede fabrikalar açtı. Türkiye'deki ortaklığı %51 The Ford Motor Company, %49'u Otosan A.Ş olarak başladı. 3 Ekim 1997 tarihinde imzalanan bir anlaşma ile Ford ve Otosan hisselerini eşitledi. Böylece Otosan A.Ş. yeni ismiyle Ford Otomotiv Sanayi A.Ş., yani Ford Otosan ortaya çıkmış oldu.
1997 yılında ortaklık eşitlenmesinden sonra Ford Avrupa'nın, ekonomik bulmadığı için askıya aldığı bir proje, Türkiye'nin üretim kabiliyeti ve ekonomik koşulları nedeniyle Türkiye'ye aktarıldı. Bu projenin gerçekleştirilebilmesi için 150.000 adetlik bir kapasiteye ihtiyaç vardı ve İstanbul fabrikası bunun için uygun değildi. Böylece yeni bir yer arayışına başlandı. Birkaç alternatif yer değerlendirildi, sonundaBu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.'te deniz yoluna açık bir arsa bulundu.
Ulaşılan bu seviye ileBu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.Kocaeli Fabrikası,Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.Fabrikaları arasında denetçiler tarafından 2002, 2003, 2004 ve 2005 yıllarında "Best Plant In The World" olarak adlandırıldı ve en iyi notu elde edip birinci oldu.
Bir dönemBu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.'yi satın alan Ford,Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.'nin yarış takımını, Ford'un yönetmesini istememesiyle bu anlaşmayı bozdu. Bunun peşinden gelen büyük bir rekabet; Ford'unBu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.modeli ile Ferrari'yi yenmesiyle sona erdi. Bunun ardından bu efsane model hem yarışlardan, hem de üretimden çekildi.
Ford'un merkezi günümüzdeBu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.,Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.,Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.'nde bulunmaktadır. BünyesindeBu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.,Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.'u da bulunduran Ford ayrıcaBu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.'ya da ortaktır. Bunun yanı sıra Amerika Birleşik Devletleri'nin en büyük araba kiralama şirketlerinden biri olanBu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.'in de sahibidir.
2005 yılında spor modeliBu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.'e yeni bir yüz sunmuş olan Ford, tasarımında eski Mustang'in ruhunu yansıtan agresif çizgilerini koruyarak 3 farklı modelle beğenileri toplamıştır. 45 yıldır Mustang efsanesini üreten Ford, 2010 modeliyle Mustang'e yeni bir boyut getirmiştir.
Şakir Zümre (d. 1885,Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.- ö. 16 Haziran 1966) Cumhuriyet döneminin ilk sanayicisi,Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.'nın ilk Türk özel "uçakBu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol." fabrikasının kurucusu, hukukçu.
İlköğrenimini Varna’da tamamladıktan sonraBu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.’ye gitti. Lise eğitiminden sonra 1908 yılında Cenevre’de hukuk fakültesinden mezun oldu.
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.sırasında, Varna Türk milletvekili olarak Bulgar Parlamentosu'na 17 Türk temsilciden biri olarak girdi. MareşalBu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.'ın yakın akrabasıdır. Aynı yıllardaBu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.’da Yarbay rütbesiyle Türk Askeri Ataşeliği görevinde bulunanBu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.’le tanıştı ve yakın arkadaşlık kurdu.Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.’na destek vermek üzere yurt dışından Anadolu’ya silah ve cephane gönderdiği gibi savaş sanayisinde değerlendirilmek üzere Türkiye'ye usta ve teknisyen bulunmasında da yardımcı oldu. Bu üstün hizmetleri nedeniyle Beyaz şeritliBu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.aldı.
İstiklal Savaşı'ndan sonra Türkiye’ye dönen Şakir Zümre, Atatürk’ün onayıyla Türkiye’nin savunma sanayisinin ilk özel sektör fabrikasını kurdu. İlk üretimler Bulgaristan’dan getirilen yabancı teknik kadro ile yapılırken zamanla yetiştirilen Türk işçiler 1930’lu yıllarda Bulgar teknisyenlerin yerini aldı.
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.'nin veBu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.'nin ihtiyacı olan ilk silah ve cephaneler, ilk Türk denizaltı su bombaları, Şakir Zümre Fabrikası tarafından üretildi. 100 kg, 300 kg, 500 kg, ve 1000 k’lık uçak bombaları ve çeşitli yangın bombaları bu fabrikada seri olarak üretilmiştir. Türk Deniz Kuvvetlerinin gereksinimi olan çeşitli boylardaki su bombaları ve cephaneler de fabrikanın seri üretimleri arasındadır. İlk Türk denizaltı su bombaları da bu fabrikada üretilmiştir.Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
Şakir Zümre Fabrikası, yalnızca yurt içi ihtiyacı olan üretimle yetinmeyerek, 1937 yılında yurt dışına, hatta Yunanistan’a silah ve cephane ihraç etmiştir.
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.'nın sonunda,Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.'nin yaptığı silah yardımı sebebiyle Şakir Zümre Fabrikaları, silah ve cephane üretimini terk ederek, Türkiye’de büyük isim yapacak olan "Şakir Zümre" markaBu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.üretmeye başlamıştır. Sanayicilere tanınan hakların geliştirilmesi amacıyla yapılan ve Türkiye'nin 2. büyük iktisat kongresi olan "Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol."ne katılanlar arasındadırBu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol..
Şakir Zümre’nin 1966’da ölümünden sonra faaliyetini ancak 4 yıl daha sürdürebilen fabrika, 1970 yılında kapatılmış, büyük bir sınai potansiyel kaybedilmiştir.