17.11.2020 Tarihte Bugün- 17 Kasım,

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Akif Er
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Akif Er

Aktif Üye
Yönetici
Vip Üye
Katılım
8 Kas 2019
Mesajlar
311
Tepkime puanı
79
Puanları
28
17.11.2020 Tarihte Bugün- 17 Kasım,
1558İngiltere Kraliçesi I. Elizabeth tahta çıktı.
1869Akdeniz'i Kızıldeniz'e bağlayan Süveyş Kanalı görkemli bir törenle açıldı.
1877Rus birlikleri Kars'a saldırdı.
1913Panama Kanalı'ndan ilk gemi geçiş yaptı.
1918İngilizler, Bakü'yü işgal ettiler.
1922Sibirya, Sovyetler Birliği'ne katıldı.
1922Son Osmanlı padişahı VI. Mehmet (Vahdettin) İstanbul'u terk etti.
1922Abdülmecit halife oldu.
1922Şarköy'ün 2,5 yıllık Yunan işgalinden kurtuluşu.
1924İlk muhalefet partisi Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası kuruldu.
1930Serbest Cumhuriyet Fırkası kendini feshetti.
1933Amerika Birleşik Devletleri, Sovyetler Birliği ile ticari ve diplomatik ilişkiler kurmaya başladı.
1963Yerel seçimleri Adalet Partisi kazandı.
1967TBMM ikinci kez yaptığı gizli oturumda, 18 saat 20 dakika Kıbrıs'taki son gelişmeleri görüştü.
1972Türkiye'de ilk kadın partisi olan Türkiye Ulusal Kadınlar Partisi kuruldu.
1972Juan Peron 17 yıllık sürgünden sonra Arjantin'e döndü.
1973Atina'da üniversite öğrencileri cunta rejimine karşı ayaklandılar. Askerlerin ateşi sonucu üç öğrenci öldü.
1976Türkiye İşçi Partisi'nin davetlisi Şilili sanatçılar sınırdışı edildi.
1977Dr. Cahit Karakaş TBMM'nin 13. Başkanı oldu. Görevi 12 Eylül 1980'de sona erdi.
1988Azerbaycan'da milli diriliş günü.
1989Çekoslovakya'da Kadife Devrimi başladı. Halk mumlar ve anahtarlıklarla şehir meydanlarında toplandı.
1993Güney Afrika siyasi liderleri, ırk ayrımına son veren yeni anayasayı kabul ettiler.
1995Osman Hamdi Bey'in "Yeşil Türbe" tablosu İngiltere'de 37 milyar liraya satıldı.
1999İrlanda'yı yenen Türkiye Millî Futbol Takımı Avrupa Futbol Şampiyonası finallerine katılma hakkı kazandı.
20061994 yılında keşfedilen 111 atom numaralı yapay elemente resmen Röntgenyum (Rg) adı verildi.

Tarihte Bugün Doğanlar (17 Kasım);​

1749Nicolas Appert, Fransız (ô. 1841)
1831Manuel Antônio de Almeida, Brezilyalı yazar (ö. 1861)
1866Voltairine de Cleyre, ABD'li anarşist
1867Henri Gouraud, Fransız asker
1901Lee Strasberg, ABD'li tiyatro yönetmeni ve aktör (ö. 1982)
1925Rock Hudson, ABD'li aktör (ö. 1985)
1942Martin Scorsese, ABD'li sinema yönetmeni
1944Danny DeVito, ABD'li oyuncu, yönetmen ve yapımcı
1963Dylan Walsh, ABD'li aktör
1966Jeff Buckley, ABD'li müzisyen, besteci, söz yazarı
1971Svetlana Sudak, Belaruslu atlet
1972Leonard Roberts, ABD'li aktör
1973Bernd Schneider, Alman futbolcu
1987Kat DeLuna, Dominik Cumhuriyeti kökenli ABD'li şarkıcı

Tarihte Bugün Ölenler (17 Kasım);​

375I. Valentinianus, Roma İmparatoru
1794Jacques François Dugommier,Fransız general.(d. 1738)
1796II. Katerina, Rus Çariçesi (d. 1729)
1808IV. Mustafa, 29. Osmanlı padişahı
1907William Thomson (Lord Kelvin) , İskoçyalı fizikçi
1917Auguste Rodin, Düşünen Adam heykeli ile tanınan heykeltraş (d. 1840)
1982Suat Taşer, Türk şair yazar, tiyatro oyuncusu ve eleştirmen
1984Ercüment Behzat Lav, Türk tiyatro sanatçısı, şair
1993Günay Sağun, Türk ressam
2006Ferenc Puskás, Macar futbolcu (d. 1927)

1605616652618.png
Panama Kanalı,
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
'nın en güney ülkesi
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
topraklarında yer alır ve
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
ile
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
'u birbirine bağlayan su yoludur.

İnşaat
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
tarafından tamamlanmış ve Kanal 15 Ağustos 1914'te hizmete açılmıştır. 77 kilometre uzunluğundaki Kanalın yapımı sırasında,
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
ve
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
gibi hastalıklardan büyük toprak kaymalarına kadar her türlü güçlükle karşılaşılmış ve yaklaşık 27.500 Kanal çalışanı bu süreçte can vermiştir.Bu Kanal Güney Amerika ve Kuzey Amerika'yı birbirinden ayırır.

Panama Kanalı’nın yönetiminden sorumlu olan hükümet ajansı Panama Kanalı Otoritesi, vizyonlarını küresel bağlantı lideri ve yönlendiricisi olarak gösterirken; misyonlarını Panama’nın refahına sürdürülebilir bir katkıda bulunmak ve ürünleri global pazarlarla buluşturmak olarak belirlemişlerdir. 2019 yıllık raporuna göre Panama Kanalı’nın ülke hazinesine yaptığı doğrudan katkı 1.786 milyar dolardır. Yine bu rapora göre Panama Kanalı’nın 144 ticaret rotası, 1700 liman ve 160 ülke ile bağlantısı bulunmaktadır. Ulusal ekonomiye sunduğu toplam katkı payı ise 2.889 milyar dolardır. GSYİH oranlarına baktığımızda 104.1 milyar dolar ile dünya sıralamasında 83. sırada bulunan Panama, sektör dağılımında %82’lik bir hizmet sektörü ile ve Panama Kanalı’nın da etkisiyle iş gücünün %64’ünden fazlasının hizmet sektöründe çalışmasıyla birlikte gelir dağılımındaki adaletsizlik konusunda Latin Amerika’daki en kötü ülkelerden biridir. Her ne kadar Panama Kanalı’nı genişletme projesi kanalın kapasitesini büyük oranda artırmış olsa da güçlü ekonomik performans geniş çapta bir refaha ulaşılmasını sağlayamamıştır.
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.


Bugün
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
'tan
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
'ya giden bir geminin, Panama Kanalını kullanarak 9.500 km yol yapması,
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
'nun dolaşılmasını zorunlu kılan eski günlerdeki 22.500 km yola oranla büyük bir kolaylıktır.

Açılışından 2002 yılına dek, yaklaşık 800.000 geminin geçtiği tahmin edilen Panama Kanalı'ndan her yıl 14.000'den fazla gemi geçmekte olup taşınan yük miktarı 203 milyon tonu bulmaktadır.

Kanal boyunca yolculuk yaklaşık 9 saat sürmektedir. Ayrıca kanalda bulunan indirgeçli kaldırgaç sayesinde aşılması zor olan noktalarda gemiler ilerleyebilmekte ve hareketlenme kazanabilmektedir.

Panama Kanalı dünyanın mühendislik harikasıdır ve en pahalı Kanaldır. Kanal, bölgenin sosyoekonomik koşullarını geliştirmiştir. Panama Kanalı ile Panama halkının refah seviyesi yükselmiştir. Kanal ülkenin gelişimine önemli katkılar sağlamıştır.

Panama Kanalı deniz seviyesinden 28 metre yukarıdadır. Sıvıların dengesi kanunundan faydalanılarak gemiler Kanal içinde yavaş yavaş yükseltilir ve aynı metotla diğer tarafa doğru indirilir.

Panama Kanalı için ilk girişim 1 Ocak 1881'de yapıldı. Proje,
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
'nın inşasını gerçekleştiren
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
'in önderliğinde deniz seviyesi kanalı olarak tasarlandı.

Kanal yapımının ilk yıllarında organizasyon eksiklikleri ve kazım sonucunda ortaya çıkan atıkları nakledecek araç bulunmaması sonucu ilk ciddi sorunlar oluşmaya başlamıştır. Bütün bunların yanında ortaya çıkan toprak kaymaları ile büyük zorluklarla karşılaşılmıştır. Toprak kaymalarının engellenmesi için Kanalın belli bölgelerinde kazı derinliği azaltılmak zorunda kalınmıştır.

26 Haziran 2016 tarihinde genişletilmiş bir Panama Kanalı tekrar faliyete girmiştir.

Fransız girişimi​

Çevre şartları, projenin zorluğu, maliyet vs. nedeniyle $287,000,000 para ve tahminen 22,000 insan (kaza ve hastalık sebebiyle) kaybedildi. İklim koşulları ve nem nedeniyle çoğu araç zarar görmüş ve paslanmıştı.
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
aracılığıyla bulaşan
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
ve
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
hastalıkları işçiler arasında yayılmaya başladı. Teknik, sağlık ve finansal sorunlar nedeniyle
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
bu girişimi başarısızlıkla sonuçlandı. 1889 yılında şirket battı ve 15 Mayıs'ta çalışmalar yasaklandı.
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
olarak bilinen bu olay sonucunda Charles De Lesseps (Ferdinand de Lesseps'in oğlu) suçlu bulundu ve beş yıl hapse mahkûm edildi, fakat karar daha sonra iptal edildi.
 
Geri
Üst