Cinema4D R11 Türkçe eğitim Dökümanı Pdf

Emrah Burulday

Administrator
Yönetici
3 Ağu 2019
429
141
43
1575635976432.png
Cinema4D R11 Türkçe eğitim Dökümanı Pdf

KONU … : Işıklandırma Yöntemleri. HEDEF : Farklı mekan ve aydınlatma şekilleri ile aydınlatma tekniklerinin öğrenilmesi. Bir proje CINEMA 4D’ye alındığında veya burada modellendiğinde ve malzeme atamaları yapıldığında sıra belki de işlemlerin en karmaşığına gelir – aydınlatma. Aydınlatma hakkında yazılan bu kadar çok kitap ve internette bulunan eğitim filmleri, 3B bir sahnenin aydınlatılmasının ne kadar önemli olduğu hakkında sizlere bir fikir verecektir. Direkt veya endirekt Işıklandırma iki temel öğeden oluşur - direkt ve endirekt. Hangi tipin kullanılacağı her tasarımcının tercihine, yeteneğine ve isteğine bağlıdır. Her iki yöntem de temelde gerçek hayat aydınlatmalarını canlandırmak için kullanılır. Direkt aydınlatmayı renk ve falloff ayarları ile kombineli şekilde sadece direkt aydınlatılan yerler için değil, yansıyan ışıklarla da aydınlatılan alanların ışıklandırmasında genellikle oldukça tecrübeli 3B sanatçıları kullanırlar. Tecrübe ile sağlanan bu aydınlatma tekniği render sürelerinde tasarruf sağlar. İki temel öğeyi canlandırma sürecini bilgisayara bırakan yöntem Global Illumination’dır (GI). GI kullanıldığında endirekt aydınlatma hesapları yazılım tarafından yapılır. Çalışmamızın bu aşamasında örnek sahneler üzerinde farklı aydınlatma tekniklerini nasıl kullanacağımızı öğreneceğiz. Sahne 1 / Ġç Mekanda GüneĢ IĢığı Ġle Aydınlatma GI dünyasına ilk adımlarımızı atalım. İlk örnek sahnemiz güneş ışığı kullanarak aydınlatacağımız bir odadan oluşuyor. Eğitim Dokümanları içerisinden Sahne01a.c4d dosyasını açın. Sahnemiz, bazıları kapalı durumda bulunan objeleri içermektedir. Mobilya ve aydınlatma üniteleri gibi bu elemanlar tüm aydınlatma üzerinde düşük etkiye sahiptirler ve bu nedenle render alıştırmalarının daha hızlı gerçekleştirilmesi için kapalı durumda tutulmaktadırlar. Yapmamız gereken ilk işlem bir gökyüzü ve güneş oluşturmaktır. Menü’den Objects/Sky/Create Skykomutunu kullanarak gökyüzü oluşturun. Sky objesinin Time and Location sekmesine gidin (Sky objesi seçili durumdayken Attributes menüsü). Time değeri olarak 11:00:00 ve Date değeri olarak 2 July, 2008 girin. City alanında ise Europe/Germany/Friedrisdorf’u seçin. GI özelliğini açmak için Render Settings tuşunu tıklayın.
Effect… tuşunu tıklayın ve ekrana getirilen menüden Global Illumination’ı seçin. GI otomatik olarak aktive edilecek ve parametreleri ekranın sağ tarafında ekrana getirilecektir. İlk aydınlatma etütlerinin hızlı yapılabilmesi için GI accuracy değerini geçici olarak düşüreceğiz. Bunu yapmak için Irradiance Cache sekmesini tıklayın ve Stochastis Samples değerini Low olarak ayarlayın. Record Densitydeğerini Prewiev ve Oversampling’i Minimal olarak değiştirin.

Rar Size: 6.74Mb
Rar Password:
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.

Download Link:
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.
 
Geri
Üst