- Katılım
- 8 Kas 2019
- Mesajlar
- 311
- Tepkime puanı
- 79
- Puanları
- 28
FERDİNAND PORSCHE
Prof. Dr. Ferdinand Porsche, 1875 doğumlu, Avusturya asıllı otomotiv mühendisi ve tasarımcısı. İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra, kendi adıyla anılan, ilk spor otomobili geliştirdi.
3 Ekim 1875’te, Maffersdorf, Bohemia, Avusturya’da, musluk tamircisi bir babanın oğlu olarak dünyaya gelen Porsche, boş zamanlarında mekanik ve elektrikle uğraşırdı. Liseyi bitirdikten sonra, Viyana'ya giderek, teknik üniversiteye dinleyici öğrenci olarak yazılan Porsche, ilk olarak, elektrik motorları üreten bir işletmede çalışma hayatına atıldı.
1900'deki Paris Fuarı'nda, kendi buluşu olan ve dingillerindeki elektrik motorlarıyla çalışan otomobili sergileyen Porsche, taşıt aracını Viyana saray arabaları yapımcısı, Lohner şirketinin elemanı olarak yaptığı için, bu yeni otomobil Lohner-Porsche olarak tanındı. Bunun hemen ardından düşüncesini daha da geliştirerek elektrik motorlarını, bir
Teknik müdür olarak, Viyana, Neustadt'taki, Austro-Daimler şirketine geçen Porsche, ayrıca uçak motorları ve Birinci Dünya Savaşı'nda topları taşıyan çekici araç tasarımcısı olarak da kendisine bir isim yaptıktan sonra, savaşın ardından tasarladığı, iki binek otomobiliyle, Austro-Daimler'deki son başarılarına imza attı.
1923'te, firmanın Stuttgart'taki merkezine teknik müdür ve tasarımcı olarak geçen Porsche, Avusturya'daki Steyr Şirketi'nde 1928 – 1930 yılları arasında çalıştıktan sonra, 55 yaşında bağımsızlığı seçti.
Şirketi uluslararası bir şöhrete sahip olan Porsche, başka teknik yenilikler de geliştirdi ve çeşitli firmalar için yeni otomobiller tasarladı. Esnekliği sayesinde, yüklenme halinde dönebilen bir amortisör elemanı olan süspansiyonunu icad eden Porsche, sıkışık parasal durumunu, ardından gelen yıllarda Nasyonal Sosyalist rejimin önemli bir taşıt aracı danışmanı olarak düzeltti. İyi kişisel ilişkilerinin ve ortak çıkarlarının bulunduğu Adolf Hitler'in buyruğuyla Porsche, geniş halk kitlelerinin satın alabilecekleri, yeni, ucuz ve sağlam bir otomobil tasarımına başladı.
Hitler'in koşulları doğrultusunda, 1936'da, 4 silindirli Boxer motorlu, 22 beygir güçlü ve 984 cc hacimli ilk 3 test otomobili hazırdı. Sonradan "Volkswagen" olarak adlandırılan hava soğutmalı otomobil, önce Alman İşçi Birliği çerçevesindeki Nasyonal Sosyalist Yardım Kuruluşu "Kraft durch Freude"den esinlenerek "KdF-Wagen" olarak piyasaya çıktı. Porsche genelde bu otomobilin mucidi olarak kabul edildiği halde asıl konstrüksiyon planları, tasarımını 1925'ten itibaren geliştiren ve Porsche'ye 1932'de bunları öneren Çekoslavakya'lı Bela Barenyi'ye aitti.
1937'de Alman Nasyonal Sosyalist İşçi Partisi’ne giren Porsche, bir yıl sonra SS'e de katılmasına karşın, yalnız işini düşünen ve politikayla ilgisi olmayan bir insan olarak tanınan basit bir tasarımcıyken, Wolfsburg'daki Volkswagen AG'nin kurucusu ve yöneticisi haline geldi.
Yeni teknik gelişmelerin tutkunu olan Porsche, burada "böcek"in seri üretimine başlamasının ardından, İkinci Dünya Savaşı'nda askeri araç üretimine ağırlık verdi.
Alman Devleti'nin en büyük ulusal onur madalyasını aldıktan sonra "profesör" ünvanını kullanabilen zırhlı araç tasarımcısı olarak ön plana geçen Porsche, Volkswagen'i, askeri amaçla arazide rahat ilerleyebilen ve yüzebilen bir araç haline getirdi. Porsche'nin işletmesi savaşın bitmesine bir yıl kala, Gmünd, Karnten'e nakledildi.
Almanya'nın teslim oluşundan sonra tutuklanan ve bir Fransız cezaevinde kalan ve 1947'de kefaletle serbest bırakılan Porsche, daha sonra kendisini, oğlu Ferry'nin yönetimi altında, onarım işleri ve yedek parça üretimiyle ayakta kalmaya çalışan, Karnten'deki fabrikasına adadı.
1948'de kendi adı altında tanınan, 40 beygir gücündeki bir VW motoruyla donatılmış, ilk spor arabayı piyasaya çıkarttı.
1950'de, işletmesi tekrar Stuttgart'a nakledilen Porsche, 30 Ocak 1951’de, burada 75 yaşında öldü.
Prof. Dr. Ferdinand Porsche, 1875 doğumlu, Avusturya asıllı otomotiv mühendisi ve tasarımcısı. İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra, kendi adıyla anılan, ilk spor otomobili geliştirdi.
3 Ekim 1875’te, Maffersdorf, Bohemia, Avusturya’da, musluk tamircisi bir babanın oğlu olarak dünyaya gelen Porsche, boş zamanlarında mekanik ve elektrikle uğraşırdı. Liseyi bitirdikten sonra, Viyana'ya giderek, teknik üniversiteye dinleyici öğrenci olarak yazılan Porsche, ilk olarak, elektrik motorları üreten bir işletmede çalışma hayatına atıldı.
1900'deki Paris Fuarı'nda, kendi buluşu olan ve dingillerindeki elektrik motorlarıyla çalışan otomobili sergileyen Porsche, taşıt aracını Viyana saray arabaları yapımcısı, Lohner şirketinin elemanı olarak yaptığı için, bu yeni otomobil Lohner-Porsche olarak tanındı. Bunun hemen ardından düşüncesini daha da geliştirerek elektrik motorlarını, bir
Teknik müdür olarak, Viyana, Neustadt'taki, Austro-Daimler şirketine geçen Porsche, ayrıca uçak motorları ve Birinci Dünya Savaşı'nda topları taşıyan çekici araç tasarımcısı olarak da kendisine bir isim yaptıktan sonra, savaşın ardından tasarladığı, iki binek otomobiliyle, Austro-Daimler'deki son başarılarına imza attı.
1923'te, firmanın Stuttgart'taki merkezine teknik müdür ve tasarımcı olarak geçen Porsche, Avusturya'daki Steyr Şirketi'nde 1928 – 1930 yılları arasında çalıştıktan sonra, 55 yaşında bağımsızlığı seçti.
Şirketi uluslararası bir şöhrete sahip olan Porsche, başka teknik yenilikler de geliştirdi ve çeşitli firmalar için yeni otomobiller tasarladı. Esnekliği sayesinde, yüklenme halinde dönebilen bir amortisör elemanı olan süspansiyonunu icad eden Porsche, sıkışık parasal durumunu, ardından gelen yıllarda Nasyonal Sosyalist rejimin önemli bir taşıt aracı danışmanı olarak düzeltti. İyi kişisel ilişkilerinin ve ortak çıkarlarının bulunduğu Adolf Hitler'in buyruğuyla Porsche, geniş halk kitlelerinin satın alabilecekleri, yeni, ucuz ve sağlam bir otomobil tasarımına başladı.
Hitler'in koşulları doğrultusunda, 1936'da, 4 silindirli Boxer motorlu, 22 beygir güçlü ve 984 cc hacimli ilk 3 test otomobili hazırdı. Sonradan "Volkswagen" olarak adlandırılan hava soğutmalı otomobil, önce Alman İşçi Birliği çerçevesindeki Nasyonal Sosyalist Yardım Kuruluşu "Kraft durch Freude"den esinlenerek "KdF-Wagen" olarak piyasaya çıktı. Porsche genelde bu otomobilin mucidi olarak kabul edildiği halde asıl konstrüksiyon planları, tasarımını 1925'ten itibaren geliştiren ve Porsche'ye 1932'de bunları öneren Çekoslavakya'lı Bela Barenyi'ye aitti.
1937'de Alman Nasyonal Sosyalist İşçi Partisi’ne giren Porsche, bir yıl sonra SS'e de katılmasına karşın, yalnız işini düşünen ve politikayla ilgisi olmayan bir insan olarak tanınan basit bir tasarımcıyken, Wolfsburg'daki Volkswagen AG'nin kurucusu ve yöneticisi haline geldi.
Yeni teknik gelişmelerin tutkunu olan Porsche, burada "böcek"in seri üretimine başlamasının ardından, İkinci Dünya Savaşı'nda askeri araç üretimine ağırlık verdi.
Alman Devleti'nin en büyük ulusal onur madalyasını aldıktan sonra "profesör" ünvanını kullanabilen zırhlı araç tasarımcısı olarak ön plana geçen Porsche, Volkswagen'i, askeri amaçla arazide rahat ilerleyebilen ve yüzebilen bir araç haline getirdi. Porsche'nin işletmesi savaşın bitmesine bir yıl kala, Gmünd, Karnten'e nakledildi.
Almanya'nın teslim oluşundan sonra tutuklanan ve bir Fransız cezaevinde kalan ve 1947'de kefaletle serbest bırakılan Porsche, daha sonra kendisini, oğlu Ferry'nin yönetimi altında, onarım işleri ve yedek parça üretimiyle ayakta kalmaya çalışan, Karnten'deki fabrikasına adadı.
1948'de kendi adı altında tanınan, 40 beygir gücündeki bir VW motoruyla donatılmış, ilk spor arabayı piyasaya çıkarttı.
1950'de, işletmesi tekrar Stuttgart'a nakledilen Porsche, 30 Ocak 1951’de, burada 75 yaşında öldü.
Prof. Dr. Ferdinand Porsche, 1875 doğumlu, Avusturya asıllı otomotiv mühendisi ve tasarımcısı. İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra, kendi adıyla anılan, ilk spor otomobili geliştirdi.
3 Ekim 1875’te, Maffersdorf, Bohemia, Avusturya’da, musluk tamircisi bir babanın oğlu olarak dünyaya gelen Porsche, boş zamanlarında mekanik ve elektrikle uğraşırdı. Liseyi bitirdikten sonra, Viyana'ya giderek, teknik üniversiteye dinleyici öğrenci olarak yazılan Porsche, ilk olarak, elektrik motorları üreten bir işletmede çalışma hayatına atıldı.
1900'deki Paris Fuarı'nda, kendi buluşu olan ve dingillerindeki elektrik motorlarıyla çalışan otomobili sergileyen Porsche, taşıt aracını Viyana saray arabaları yapımcısı, Lohner şirketinin elemanı olarak yaptığı için, bu yeni otomobil Lohner-Porsche olarak tanındı. Bunun hemen ardından düşüncesini daha da geliştirerek elektrik motorlarını, bir
Bu linki görmek için izniniz yok
Giriş yap veya üye ol.
motoru aracılığıyla besleyen Porsu yeni tahrik biçimiyle, şanzıman dişlisine gerek kalmıyordu.Teknik müdür olarak, Viyana, Neustadt'taki, Austro-Daimler şirketine geçen Porsche, ayrıca uçak motorları ve Birinci Dünya Savaşı'nda topları taşıyan çekici araç tasarımcısı olarak da kendisine bir isim yaptıktan sonra, savaşın ardından tasarladığı, iki binek otomobiliyle, Austro-Daimler'deki son başarılarına imza attı.
1923'te, firmanın Stuttgart'taki merkezine teknik müdür ve tasarımcı olarak geçen Porsche, Avusturya'daki Steyr Şirketi'nde 1928 – 1930 yılları arasında çalıştıktan sonra, 55 yaşında bağımsızlığı seçti.
Şirketi uluslararası bir şöhrete sahip olan Porsche, başka teknik yenilikler de geliştirdi ve çeşitli firmalar için yeni otomobiller tasarladı. Esnekliği sayesinde, yüklenme halinde dönebilen bir amortisör elemanı olan süspansiyonunu icad eden Porsche, sıkışık parasal durumunu, ardından gelen yıllarda Nasyonal Sosyalist rejimin önemli bir taşıt aracı danışmanı olarak düzeltti. İyi kişisel ilişkilerinin ve ortak çıkarlarının bulunduğu Adolf Hitler'in buyruğuyla Porsche, geniş halk kitlelerinin satın alabilecekleri, yeni, ucuz ve sağlam bir otomobil tasarımına başladı.
Hitler'in koşulları doğrultusunda, 1936'da, 4 silindirli Boxer motorlu, 22 beygir güçlü ve 984 cc hacimli ilk 3 test otomobili hazırdı. Sonradan "Volkswagen" olarak adlandırılan hava soğutmalı otomobil, önce Alman İşçi Birliği çerçevesindeki Nasyonal Sosyalist Yardım Kuruluşu "Kraft durch Freude"den esinlenerek "KdF-Wagen" olarak piyasaya çıktı. Porsche genelde bu otomobilin mucidi olarak kabul edildiği halde asıl konstrüksiyon planları, tasarımını 1925'ten itibaren geliştiren ve Porsche'ye 1932'de bunları öneren Çekoslavakya'lı Bela Barenyi'ye aitti.
1937'de Alman Nasyonal Sosyalist İşçi Partisi’ne giren Porsche, bir yıl sonra SS'e de katılmasına karşın, yalnız işini düşünen ve politikayla ilgisi olmayan bir insan olarak tanınan basit bir tasarımcıyken, Wolfsburg'daki Volkswagen AG'nin kurucusu ve yöneticisi haline geldi.
Yeni teknik gelişmelerin tutkunu olan Porsche, burada "böcek"in seri üretimine başlamasının ardından, İkinci Dünya Savaşı'nda askeri araç üretimine ağırlık verdi.
Alman Devleti'nin en büyük ulusal onur madalyasını aldıktan sonra "profesör" ünvanını kullanabilen zırhlı araç tasarımcısı olarak ön plana geçen Porsche, Volkswagen'i, askeri amaçla arazide rahat ilerleyebilen ve yüzebilen bir araç haline getirdi. Porsche'nin işletmesi savaşın bitmesine bir yıl kala, Gmünd, Karnten'e nakledildi.
Almanya'nın teslim oluşundan sonra tutuklanan ve bir Fransız cezaevinde kalan ve 1947'de kefaletle serbest bırakılan Porsche, daha sonra kendisini, oğlu Ferry'nin yönetimi altında, onarım işleri ve yedek parça üretimiyle ayakta kalmaya çalışan, Karnten'deki fabrikasına adadı.
1948'de kendi adı altında tanınan, 40 beygir gücündeki bir VW motoruyla donatılmış, ilk spor arabayı piyasaya çıkarttı.
1950'de, işletmesi tekrar Stuttgart'a nakledilen Porsche, 30 Ocak 1951’de, burada 75 yaşında öldü.
Prof. Dr. Ferdinand Porsche, 1875 doğumlu, Avusturya asıllı otomotiv mühendisi ve tasarımcısı. İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra, kendi adıyla anılan, ilk spor otomobili geliştirdi.
3 Ekim 1875’te, Maffersdorf, Bohemia, Avusturya’da, musluk tamircisi bir babanın oğlu olarak dünyaya gelen Porsche, boş zamanlarında mekanik ve elektrikle uğraşırdı. Liseyi bitirdikten sonra, Viyana'ya giderek, teknik üniversiteye dinleyici öğrenci olarak yazılan Porsche, ilk olarak, elektrik motorları üreten bir işletmede çalışma hayatına atıldı.
1900'deki Paris Fuarı'nda, kendi buluşu olan ve dingillerindeki elektrik motorlarıyla çalışan otomobili sergileyen Porsche, taşıt aracını Viyana saray arabaları yapımcısı, Lohner şirketinin elemanı olarak yaptığı için, bu yeni otomobil Lohner-Porsche olarak tanındı. Bunun hemen ardından düşüncesini daha da geliştirerek elektrik motorlarını, bir
Bu linki görmek için izniniz yok
Giriş yap veya üye ol.
motoru aracılığıyla besleyen Porsu yeni tahrik biçimiyle, şanzıman dişlisine gerek kalmıyordu.Teknik müdür olarak, Viyana, Neustadt'taki, Austro-Daimler şirketine geçen Porsche, ayrıca uçak motorları ve Birinci Dünya Savaşı'nda topları taşıyan çekici araç tasarımcısı olarak da kendisine bir isim yaptıktan sonra, savaşın ardından tasarladığı, iki binek otomobiliyle, Austro-Daimler'deki son başarılarına imza attı.
1923'te, firmanın Stuttgart'taki merkezine teknik müdür ve tasarımcı olarak geçen Porsche, Avusturya'daki Steyr Şirketi'nde 1928 – 1930 yılları arasında çalıştıktan sonra, 55 yaşında bağımsızlığı seçti.
Şirketi uluslararası bir şöhrete sahip olan Porsche, başka teknik yenilikler de geliştirdi ve çeşitli firmalar için yeni otomobiller tasarladı. Esnekliği sayesinde, yüklenme halinde dönebilen bir amortisör elemanı olan süspansiyonunu icad eden Porsche, sıkışık parasal durumunu, ardından gelen yıllarda Nasyonal Sosyalist rejimin önemli bir taşıt aracı danışmanı olarak düzeltti. İyi kişisel ilişkilerinin ve ortak çıkarlarının bulunduğu Adolf Hitler'in buyruğuyla Porsche, geniş halk kitlelerinin satın alabilecekleri, yeni, ucuz ve sağlam bir otomobil tasarımına başladı.
Hitler'in koşulları doğrultusunda, 1936'da, 4 silindirli Boxer motorlu, 22 beygir güçlü ve 984 cc hacimli ilk 3 test otomobili hazırdı. Sonradan "Volkswagen" olarak adlandırılan hava soğutmalı otomobil, önce Alman İşçi Birliği çerçevesindeki Nasyonal Sosyalist Yardım Kuruluşu "Kraft durch Freude"den esinlenerek "KdF-Wagen" olarak piyasaya çıktı. Porsche genelde bu otomobilin mucidi olarak kabul edildiği halde asıl konstrüksiyon planları, tasarımını 1925'ten itibaren geliştiren ve Porsche'ye 1932'de bunları öneren Çekoslavakya'lı Bela Barenyi'ye aitti.
1937'de Alman Nasyonal Sosyalist İşçi Partisi’ne giren Porsche, bir yıl sonra SS'e de katılmasına karşın, yalnız işini düşünen ve politikayla ilgisi olmayan bir insan olarak tanınan basit bir tasarımcıyken, Wolfsburg'daki Volkswagen AG'nin kurucusu ve yöneticisi haline geldi.
Yeni teknik gelişmelerin tutkunu olan Porsche, burada "böcek"in seri üretimine başlamasının ardından, İkinci Dünya Savaşı'nda askeri araç üretimine ağırlık verdi.
Alman Devleti'nin en büyük ulusal onur madalyasını aldıktan sonra "profesör" ünvanını kullanabilen zırhlı araç tasarımcısı olarak ön plana geçen Porsche, Volkswagen'i, askeri amaçla arazide rahat ilerleyebilen ve yüzebilen bir araç haline getirdi. Porsche'nin işletmesi savaşın bitmesine bir yıl kala, Gmünd, Karnten'e nakledildi.
Almanya'nın teslim oluşundan sonra tutuklanan ve bir Fransız cezaevinde kalan ve 1947'de kefaletle serbest bırakılan Porsche, daha sonra kendisini, oğlu Ferry'nin yönetimi altında, onarım işleri ve yedek parça üretimiyle ayakta kalmaya çalışan, Karnten'deki fabrikasına adadı.
1948'de kendi adı altında tanınan, 40 beygir gücündeki bir VW motoruyla donatılmış, ilk spor arabayı piyasaya çıkarttı.
1950'de, işletmesi tekrar Stuttgart'a nakledilen Porsche, 30 Ocak 1951’de, burada 75 yaşında öldü.
Son düzenleme: