- Katılım
- 3 Ağu 2019
- Mesajlar
- 429
- Tepkime puanı
- 141
- Puanları
- 43
Alias Studio Tools Temel Eğitim klavuzu Türkçe
NURBS Modellemenin Mantığı
NURBS Alias ve birçok endüstriyel ve mekanik tasarım
programının matematiğine verilen isimdir. Bu matemetiği
kullanan bütün programlar kendi aralarında veri kaybı
olmadan dosya alış-verişi yapabilirler.
NURBS eğrileri, tasarımda ve geometrik şekillere ait
verilerinin dönüştürülmesinde endüstri standardı olmuştur.
Birçok ulusal ve uluslararası standartlarda (IGES, STEP,
PHIGS, vb) NURBS tanımlanmıştır.
N.U.R.B.S. : Non-Uniform Rational Basis Splines
· Non-Uniform bir eğrinin (curve) ün parametrik
olarak dağılımı ile alakalıdır. Non-Uniform eğriler
herşeyden önce, Bezier eğrilerinin tanımlanması
içinde ihtiyaç duyulan Multi Knots (Modellemeye
Giriş>Curve Anatomy kısmında daha detaylı
açıklama bulabilirsiniz) kavramına izin verirler.
· Rational matematiksel tanımın altında yatan anlam
ile alakalıdır. Bu özellik NURBS’ ün free-form
eğrilere ek olarak, tam konik veya tam daire gibi
parabolik eğrilerin ve elipslerin tanımlanabilmesine
yarar.
· B-splines ise parametrik tanımları olan parça bazlı
polinomal eğrileri temsil eder.
Rar Şifresi:
İÇİNDEKİLER
· Önsöz
· Nurbs Modelleme Tarihçesi ve Matematiksel
açıklaması 1
BÖLÜM l
· Studio Tools’ a Giriş ve Arayüz
o Genel görünüm 5
o Palette & Shelves 5
o Belli başlı Simgeler 6
o Control Panel 8
§ Direct modelling
§ Diagnostic shading
o Menüler 9
o Prompt Line 14
o Layer mantığı ve kullanımı 14
· Kullanım & Temel Komutlar
o Objects Tab ve Basit Objeler 16
o Zoom Pan Rotate 17
o Eksenel (Ortographic) Çalışma Mantığı 18
o Snap (kilitlenme) Seçenekleri 19
o Pick Araçları 20
o Pivot Mantığı 21
o Xform Araçları 22
o Ölçülendirme 23
o Marking Menüleri 24
o Hotkeys 25
o Construction Araçları 25
· Uygulama
o Sandalye Modelleme
· Modellemeye Giriş
o Curve anatomisi 27
o CV ve Edit points kullanımı 28
o Curve Derece mantığı 28
o Curve Parameterization 30
o Multi Knots Kavramı 31
o Position Tangency Curvature kavramları 32
o Rational Non- Rational Kavramı 33
o Kaliteli Eğriler ve Yüzeyler 34
o Curves 35
§ Spline curves
§ Keypoint Curves
§ Blend curves
o Trimming Curves 38
o Surfaces 39
§ Set Planar
§ Extrude
§ Revolve
§ Square
§ Draft
§ Rail
· Uygulama
o Çaydanlık Modelleme
· Modelleme ile ilgili Detaylar
o Trimming Surfaces 45
o Curve On Surface Mantığı 46
o Construction History 46
o Locators 47
o Evaluation (Sınama) Araçları 47
o Shell Kavramı 48
o Shell Union - Intersect – Subtract 49
· Önemli Modelleme Komutları
o Curve Edit Araçları 50
o Object Edit Araçları 52
o Surface Araçları 55
o Surface Edit Araçları 58
BÖLÜM II
· Sketching & 2D Rendering
o Çizim ve Modelleme modları 62
o Image Menüsü 62
o Image Layer ve Image Plane farkı 62
o Layer Mantığı ve Paint Layers Penceresi 63
o Brush Araçları 65
o Colour Editor ve Brush Editor Ayarları 65
o Önemli Komutlar 67
o Project Sketch 68
o Shapes & Masks 69
· Uygulama
o Örnek Çalışma
· Rendering
o Render Menüsü 71
o Multi Lister Penceresi 75
o Enviroment Ayarları 76
o Studio Tools Işık Çeşitleri 77
o Genel Işık Ayarları 83
o Shader Ayarları 87
· Uygulama
o Çaydanlık Render Çalışması
· Map & Texture Kaplama
o Map Penceresi 96
§ Surface Textures
§ Enviroment Textures
§ Solid Textures
o Bazı Önemli Bilgiler 102
§ Multi Lister İkonları
§ Resim Dosyalarını Ekleme
§ Layered Shader
§ Copy Parameters
o Projection Mapping 104
o Texture parametreleri 108
§ Genel Parametreler
§ Surface Texture Parametreleri
§ Solid Texture Parametreleri
o Bazı Önemli Textureların Parametreleri 112
§ File Texture
§ Stencil Texture
o Resimleri Dosya İçinde Kaydetme 114
o Camera Edit 114
· Uygulama
o Çaydanlık Render Çalışması 2
NURBS Modellemenin Mantığı
NURBS Alias ve birçok endüstriyel ve mekanik tasarım
programının matematiğine verilen isimdir. Bu matemetiği
kullanan bütün programlar kendi aralarında veri kaybı
olmadan dosya alış-verişi yapabilirler.
NURBS eğrileri, tasarımda ve geometrik şekillere ait
verilerinin dönüştürülmesinde endüstri standardı olmuştur.
Birçok ulusal ve uluslararası standartlarda (IGES, STEP,
PHIGS, vb) NURBS tanımlanmıştır.
N.U.R.B.S. : Non-Uniform Rational Basis Splines
· Non-Uniform bir eğrinin (curve) ün parametrik
olarak dağılımı ile alakalıdır. Non-Uniform eğriler
herşeyden önce, Bezier eğrilerinin tanımlanması
içinde ihtiyaç duyulan Multi Knots (Modellemeye
Giriş>Curve Anatomy kısmında daha detaylı
açıklama bulabilirsiniz) kavramına izin verirler.
· Rational matematiksel tanımın altında yatan anlam
ile alakalıdır. Bu özellik NURBS’ ün free-form
eğrilere ek olarak, tam konik veya tam daire gibi
parabolik eğrilerin ve elipslerin tanımlanabilmesine
yarar.
· B-splines ise parametrik tanımları olan parça bazlı
polinomal eğrileri temsil eder.
Rar Şifresi:
Bu linki görmek için izniniz yok
Giriş yap veya üye ol.