- Katılım
- 3 Ağu 2019
- Mesajlar
- 429
- Tepkime puanı
- 141
- Puanları
- 43
Emrah Burulday 'ın Ekonomi Gazetesine verdiği Röportaj (09.02.2024)
Kalıptaki küresel rekabete tutunmak için birlikte hareket etmeliyiz
Birçok sektörde sac, boru, mil, ve profil kalıplarının yanı sıra kontrol fikstürleri üretimi gerçekleştiren Manas Kalıp yaptığı yatırımlarla büyümeye devam ederken Yönetim Kurulu Başkanı Emrah Burulday, “Küresel alanda Çin ve Hindistan başta olma üzere ciddi bir rekabet oluştu. Bunu aşmak için birlikte hareket etmemiz gerekiyor” dedi.
ALİ ŞAHİN/BURSA
Başta otomotiv olmak üzere beyaz eşya, mobilya, enerji ve diğer birçok sektörde sac, boru, mil, ve profil kalıplarının yanı sıra kontrol fikstürleri üretimi gerçekleştiren Manas Kalıp, sac malzeme, paslanmaz malzeme, yüksek sertlikte saclar, borular ve alüminyum malzemelerin kalıplanmasında uzmanlaştı. Başlıca ürünlerinin; ticari araç braketleri, koltuk parçaları, kilit mekanizmaları, çarpışma sönümleyici braketler, titreşim takozları, şase parçaları, gövde iç parçaları, ısı kalkanı parçaları ve hassas parçalar olduğunu belirten Manas Kalıp Yönetim Kurulu Başkanı Emrah Burulday, “ Kardeş Firmamız Tunga Metal Bünyesinde bulunan robot kaynak hattı, 5 eksen boru profil bükme makinaları lazer ve abkant makinaları ile de ticari araçların metal aksam ve parçalarını üretebilmekteyiz” dedi.
“2023 Yılını Yoğun yatırımlarla geçirdik Yeni yatırımlar 2025 yılında”
2023 yılının kalıp üretimi noktasında geçen senelere nazaran yavaş geçtiğini belirten Burulday, “2022 yılında güzel bir dönem geçirmiştik. 2023’te bir önceki yıla oranla yarı yarıya üretim yapıldığını söyleyebilirim. Cirosal anlamda büyümemizi sürdürürken karlılığımızı artırıcı formüller geliştirerek yılı herhangi bir sorun yaşamadan kapatmasını bildik. 2024’e de hızlı bir başlangıç yaptık. Şu anda ciddi bir hareketlilik bulunuyor ama bu hareketliliğin yılın ilk yarısı ile birlikte son bulacağını ve ikinci yarı itibarıyla yine sınırlı bir üretim yapılacağını düşünüyoruz. Bir yandan da 2025 yılı için kalıp tarafındaki yatırımlarımıza devam edeceğiz” diye konuştu.
İç pazardaki yavaşlamayı dış pazara yönelik üretimlerle desteklemek istediklerini söyleyen Burulday, “Hedefimiz gerek iç pazarda gerekse de dış pazarda yeni müşteriler ile ciromuzu çeşitlendirmek ve nitelikli kaliteli ürün ve üretimlerle ilgili sanayinin birinci sırada tercih ettiği tedarikçi konumunu korumak. Bu bağlamda halihazırda İSO 9001/2015 tüvNord Belgesi olan firmamıza gerekli yatırımlar ekseninde çalışmaları hızlandırıp IATF 16949:2016 Belgesi’ni kazandırarak kalitemizi tescillemek istiyoruz. Şuan itibari ile Avrupa kıtasında Almanya başta olmak üzere birçok ülkeye ihracat yapıyoruz. İhracat kapasitemizi artırmak için çalışmalarımız devam ediyor. Kalıp çeşitlerinin yanı sıra, metal parça veya metal aksam üretimi noktasında pazarlarda ciddi açıklar var ve bunları kendi ürünlerimiz ile de taçlandırmak istiyoruz” ifadelerini kullandı.
“Yerli kalıpçılardan ürün alınmalı”
Sektördeki sorunlara da değinen Emrah Burulday, “Kalıp sektörünün önünde duran en büyük sorun küresel rekabette değişen dengeler. Çin, otomotiv tarafındaki gelişimine paralel olarak sektörde ciddi bir oyuncu oldu. Bugün halen daha birçok büyük üretici Çinli firmalarla çalışırken Hindistan başta olmak üzere Endonezya, Malezya Kısaca Asya tarafında ciddi yatırımlar söz konusu. Özellikle Hindistan tarafında Çin’i taklit eden bir gelişim görüyoruz. Ne yazık ki başta işçilik ve hammadde kalemleri olmak üzere o bölgelerdeki maliyetlerle bizim Bu şartlarda rekabet edebilme şansımız yok denecek kadar az. Ülke olarak hayata geçireceğimiz ve birlikte hareket edeceğimiz projelere ihtiyacımız var.
Bugün Türkiye olarak Otomotiv Ve alt ürünlerinin neredeyse tamamını biz Avrupa, Amerika Asya tarafında ise Japonya ve Güney Kore’ye İthal etmekteyiz, Çinin Gerek Otomotiv satışlarında Gerekse de Teknolojik ürün ve fason noktasında güçlenmesi ile birlikte Sadece küçük kobiler değil büyük şirketlerde de ciro kayıpları hatta daha büyük sıkıntılar oluşacaktır. Türkiye Otomotiv ve kalıp sektörü Şu an Çine en ufak bir ihracat yapamamakla birlikte Çininde buna katiyetle ihtiyacı yoktur.
Bu pencereden baktığımızda Devlet Olarak Çin otomotiv ve ürünleri noktasında İhracatı kısıtlayacak keskin önlemler almalı diğer noktada Gerekli teşvikler, önlemler ve Haksız kazanç noktasında satılan ürünlere (Döküm, Çelik Vs) zam yapan Tedarikçiler de denetlenerek Artan malzeme ve Üretim maliyetlerinin önüne geçilmelidir. Diğer makine ve teçhizat alımlarında da Yerli ve milli firmaların sayısı artırılarak Çine ve dışa bağımlılık azaltılmalıdır.
Şirketler olarakta Büyük, küçük demeden birlikler ve çalıştaylar oluşturabilmeli Ortak projelerde buluşarak güç birliği ile hareket ederek Özellikle Üretim maliyetlerinin Çeşitli teknik ve çalışmalarla düşürülmesi için çalışmalar yapmalıyız. Ki, Çin Ve yaklaşan Tehlike Hindistan gibi ülkelere Rekabet edebilelim. Zira Bir kere rekabetten düşerseniz bir daha on yıllarca geri kazanamazsınız…
Kalıptaki küresel rekabete tutunmak için birlikte hareket etmeliyiz
Birçok sektörde sac, boru, mil, ve profil kalıplarının yanı sıra kontrol fikstürleri üretimi gerçekleştiren Manas Kalıp yaptığı yatırımlarla büyümeye devam ederken Yönetim Kurulu Başkanı Emrah Burulday, “Küresel alanda Çin ve Hindistan başta olma üzere ciddi bir rekabet oluştu. Bunu aşmak için birlikte hareket etmemiz gerekiyor” dedi.
ALİ ŞAHİN/BURSA
Başta otomotiv olmak üzere beyaz eşya, mobilya, enerji ve diğer birçok sektörde sac, boru, mil, ve profil kalıplarının yanı sıra kontrol fikstürleri üretimi gerçekleştiren Manas Kalıp, sac malzeme, paslanmaz malzeme, yüksek sertlikte saclar, borular ve alüminyum malzemelerin kalıplanmasında uzmanlaştı. Başlıca ürünlerinin; ticari araç braketleri, koltuk parçaları, kilit mekanizmaları, çarpışma sönümleyici braketler, titreşim takozları, şase parçaları, gövde iç parçaları, ısı kalkanı parçaları ve hassas parçalar olduğunu belirten Manas Kalıp Yönetim Kurulu Başkanı Emrah Burulday, “ Kardeş Firmamız Tunga Metal Bünyesinde bulunan robot kaynak hattı, 5 eksen boru profil bükme makinaları lazer ve abkant makinaları ile de ticari araçların metal aksam ve parçalarını üretebilmekteyiz” dedi.
“2023 Yılını Yoğun yatırımlarla geçirdik Yeni yatırımlar 2025 yılında”
2023 yılının kalıp üretimi noktasında geçen senelere nazaran yavaş geçtiğini belirten Burulday, “2022 yılında güzel bir dönem geçirmiştik. 2023’te bir önceki yıla oranla yarı yarıya üretim yapıldığını söyleyebilirim. Cirosal anlamda büyümemizi sürdürürken karlılığımızı artırıcı formüller geliştirerek yılı herhangi bir sorun yaşamadan kapatmasını bildik. 2024’e de hızlı bir başlangıç yaptık. Şu anda ciddi bir hareketlilik bulunuyor ama bu hareketliliğin yılın ilk yarısı ile birlikte son bulacağını ve ikinci yarı itibarıyla yine sınırlı bir üretim yapılacağını düşünüyoruz. Bir yandan da 2025 yılı için kalıp tarafındaki yatırımlarımıza devam edeceğiz” diye konuştu.
İç pazardaki yavaşlamayı dış pazara yönelik üretimlerle desteklemek istediklerini söyleyen Burulday, “Hedefimiz gerek iç pazarda gerekse de dış pazarda yeni müşteriler ile ciromuzu çeşitlendirmek ve nitelikli kaliteli ürün ve üretimlerle ilgili sanayinin birinci sırada tercih ettiği tedarikçi konumunu korumak. Bu bağlamda halihazırda İSO 9001/2015 tüvNord Belgesi olan firmamıza gerekli yatırımlar ekseninde çalışmaları hızlandırıp IATF 16949:2016 Belgesi’ni kazandırarak kalitemizi tescillemek istiyoruz. Şuan itibari ile Avrupa kıtasında Almanya başta olmak üzere birçok ülkeye ihracat yapıyoruz. İhracat kapasitemizi artırmak için çalışmalarımız devam ediyor. Kalıp çeşitlerinin yanı sıra, metal parça veya metal aksam üretimi noktasında pazarlarda ciddi açıklar var ve bunları kendi ürünlerimiz ile de taçlandırmak istiyoruz” ifadelerini kullandı.
“Yerli kalıpçılardan ürün alınmalı”
Sektördeki sorunlara da değinen Emrah Burulday, “Kalıp sektörünün önünde duran en büyük sorun küresel rekabette değişen dengeler. Çin, otomotiv tarafındaki gelişimine paralel olarak sektörde ciddi bir oyuncu oldu. Bugün halen daha birçok büyük üretici Çinli firmalarla çalışırken Hindistan başta olmak üzere Endonezya, Malezya Kısaca Asya tarafında ciddi yatırımlar söz konusu. Özellikle Hindistan tarafında Çin’i taklit eden bir gelişim görüyoruz. Ne yazık ki başta işçilik ve hammadde kalemleri olmak üzere o bölgelerdeki maliyetlerle bizim Bu şartlarda rekabet edebilme şansımız yok denecek kadar az. Ülke olarak hayata geçireceğimiz ve birlikte hareket edeceğimiz projelere ihtiyacımız var.
Bugün Türkiye olarak Otomotiv Ve alt ürünlerinin neredeyse tamamını biz Avrupa, Amerika Asya tarafında ise Japonya ve Güney Kore’ye İthal etmekteyiz, Çinin Gerek Otomotiv satışlarında Gerekse de Teknolojik ürün ve fason noktasında güçlenmesi ile birlikte Sadece küçük kobiler değil büyük şirketlerde de ciro kayıpları hatta daha büyük sıkıntılar oluşacaktır. Türkiye Otomotiv ve kalıp sektörü Şu an Çine en ufak bir ihracat yapamamakla birlikte Çininde buna katiyetle ihtiyacı yoktur.
Bu pencereden baktığımızda Devlet Olarak Çin otomotiv ve ürünleri noktasında İhracatı kısıtlayacak keskin önlemler almalı diğer noktada Gerekli teşvikler, önlemler ve Haksız kazanç noktasında satılan ürünlere (Döküm, Çelik Vs) zam yapan Tedarikçiler de denetlenerek Artan malzeme ve Üretim maliyetlerinin önüne geçilmelidir. Diğer makine ve teçhizat alımlarında da Yerli ve milli firmaların sayısı artırılarak Çine ve dışa bağımlılık azaltılmalıdır.
Şirketler olarakta Büyük, küçük demeden birlikler ve çalıştaylar oluşturabilmeli Ortak projelerde buluşarak güç birliği ile hareket ederek Özellikle Üretim maliyetlerinin Çeşitli teknik ve çalışmalarla düşürülmesi için çalışmalar yapmalıyız. Ki, Çin Ve yaklaşan Tehlike Hindistan gibi ülkelere Rekabet edebilelim. Zira Bir kere rekabetten düşerseniz bir daha on yıllarca geri kazanamazsınız…