ENZO FERRARİ

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Akif Er
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Akif Er

Aktif Üye
Yönetici
Vip Üye
Katılım
8 Kas 2019
Mesajlar
311
Tepkime puanı
79
Puanları
28
Enzo Ferrari
1577356511505.png
Enzo Alselmo Ferrari 18 Şubat 1898’de İtalya’nın Modena kentinden dünyaya geldi. Metal işçisi bir babanın oğlu olan Enzo, babası onu 10 yaşındayken Bologna kentindeki araba yarışlarını izlemeye götürdüğünde bu olaydan çok etkilendi ve içinde bir araba yarışı aşkı doğdu.

Esasen opera sanatçısı olmak isteyen Enzo, 1916 yılında babası ve kardeşinin zatürree nedeniyle ölmesinden dolayı hayata erken atılmak zorunda kaldı ve okuldan ayrılarak Modena itfaiye dairesinde usta oldu.

1577356777788.png

1919 yılında Enzo Ferrari, Milan’a taşındı ve Constuzioni Meccaniche Nazioanli’de test sürücüsü oldu. Yarış takımında da sürücü olmasına izin verilen Enzo Ferrari, Parma’daki ilk yarışında dördüncü oldu ve ertesi sene Alfa Romeo takımına katıldı.

1577356818487.png

1923’te de Circuito del Savio yarışını kazanan Ferrari İtalya Hava Kuvvetleri’nden Francesso Baracca ile tanıştı. Bu kişi genç Enzo’ya kendi oğlunun uçağında bulunan “şahlanan at” amblemini şans getirmesi için kendi aracında kullanmasını önerdi. Bu amblem daha sonra bildiğimiz gibi Ferrari’nin logosu olacaktı. Aynı yıl Enzo Ferrari, Laura Dominica Garello ile evlendi.

Enzo Ferrari’nin motora zarar vermemek için fazla hız yapmadığı söylense de o pek çok yarış kazandı ve ülkesini başarıyla temsil etti. 1929 yılında Scuderia Ferrari adıyla kendi takımını kurdu ve bu takım kısa süre içinde Alfa Romeo’nun resmi yarış takımı oldu.

1577356884747.png

Son yarışını Ağustos 1931’de tamamlayan Enzo Ferrari ertesi yıl baba oldu. 1935’te Almanya Grand Prix’te başarılı yarışlar yapmış olsa bile 1937’de kendi takımını kapattı. 1939’da takımdan ayrılan Enzo Ferrari’nin dört yıl boyunca Ferrari adıyla yarış takımı kurması imzalamış olduğu sözleşme gereği yasaklandı.

1577357079655.png
Alfa Romeo’dan ayrılan Enzo Ferrari, Modena’da Auto Avio Construzioni adında bir modifiye dükkanı açtı ve burada yarış aracı geliştirmeye başladı. Ancak 2. Dünya Savaşı’nın patlak vermesiyle Ferrari atölyesini Maranello’ya taşıdı ve burada bileme makineleri üretmeye başladı.

1577357134374.png

Savaşın ardından yarış arabaları tasarlamaya devam etti ve 1947 yılında ilk Ferrari modeli olan 125 S’i test sürüşüne çıkardı. O yıl Roma’da yarış kazanan bu otomobil Avrupa’da daha pek çok yarış kazandı. Ferrari sürücüsü Alberto Ascari, Ferrari otomobile dünya şampiyonu dahi oldu. Bu sıralarda şirket yarış dışı otomobil de üretmeye başladı.

1950’li yıllarda yarış dünyasında fırtına gibi esen şirketin aksine Enzo Ferrari pek çok sorun yaşadı. Gelişme bozukluğu nedeniyle 1956’da oğlu Dino Ferrari’yi kaybeden Enzo Ferrari uzun bir süre kendini toplumdan izole etti. 1955-1956 yıllarında altı yarışçısı ölen Enzo Ferrari, 1957 yılında cinayete teşebbüsten yargılandı. Zira Mille Miglia’da yoldan çıkan aracının 9 seyirciyi öldürmesine cinayet gözüyle bakıldı, ancak bu davadan beraat etti.

Bu süreçte en önemli mühendislerinin de şirketten ayrılması onu daha da sıkıntıya soktu. Hatta Ford ile birleşmeyi düşünen Enzo Ferrari, yetkilerinin elinden alınması endişesiyle bu kararından son dakikada vazgeçti. Sonunda mali sorunlar nedeniyle şirketteki hisselerinin yarısını Fiat’a satmak durumunda kaldı.

1577357152467.png

Hayatı boyunca Ferrari araçları 4000’den fazla yarış ve 13 dünya şampiyonluğu kazandı. Enzo Ferrari adı bu başarılar nedeniyle 1994’te Uluslararası Motorsporları alanında onur listesine alındı.

Tüm bu sürecin sonunda, günümüze geldiğimizdeyse Ferrari otomobiller, hız ve lüksle eşanlamlı olarak kullanılıyor. İşte sokakta gördüğünüz zaman aklınızın gittiği o kırmızı şeytanın ardında böylesine karışık bir hikaye yatıyor…
 
Geri
Üst