- Katılım
- 8 Kas 2019
- Mesajlar
- 311
- Tepkime puanı
- 79
- Puanları
- 28
Henry Ford’un Başarı Hikayesi
Bazı iş adamları yenilikçi ürünler yaratırken bazıları ise büyük servetler yaratır. Ama çok azı bütün bir üretim sistemini, bir endüstriyi kökten yaratarak dünyanın en büyük firmalarından biri olmayı başarabilir. Dünyanın en büyük sanayicilerinden biri olan Henry Ford bunu başaran sayılı insanlar arasında bulunuyor ve hayat hikayesi, hala dünyanın en ilham verici hikayelerinden biri olarak kabul ediliyor.
Kısa bilgi
Çocukluğu
1863 yılında küçük bir kasaba olan Detroit, Michigan’da dünyaya gelen Henry Ford’un ilk yılları küçük bir çiftlikte geçti. Annesi ev hanımı, babası çiftçiydi ve çocukluğu boyunca makinelerle iç içeydi. Çiftlikteki makinelerden etkilenmişti ama çiftlik işleri, meslek anlamında ilgisini çekmiyordu. Ergenlik yıllarında Detroit’te makine operatörü olarak eğitim almaya başladı.
Çocukluğunda saat tamir eden Ford, yetenekli bir tamirci olarak tanınıyordu. Yetenekleri kısa süre sonra şehrin yenilik öncüsü mekanik şirketlerinden biri olan Edison Company’de teste tabi tutulacaktı. Kendini ciddi ölçüde şirketin projelerine ve kendi projelerine adayan Ford, en sonunda dört tekerlekli taşıtı yarattı. Bu icadının daha sonraki mühendislik yıllarında tasarladığı motorlu taşıtlara büyük katkısı oldu.
Dodge kardeşler ile yaptığı bir dizi yatırımdan sonra -ileride kendi otomobillerini üretecek olan aile – Ford bir yarış arabası yaptı. Yüz beygir gücündeki motoruyla kendi neslindeki araçların en hızlısıydı, insanların ilgisini üzerinde toplayarak bu alana hükmetti. Otomobillerdeki potansiyeli gören Ford, her Amerikalı vatandaşın satın almaya gücünün yeteceği ekonomik bir aile aracı üretmeyi hedefledi.
Kariyeri
O günlerdeki tüketici odaklı otomobillerin hem elverişsiz hem de kullanımı zor olduğunu görünce, beş on dakika içinde herkesin kullanmayı becerebileceği bir araç üretmeye koyuldu. İlk ürettiği modellerden biri olan Model T çok büyük bir başarı sağladı. Ekonomikti ama kaliteliydi. Amerikan orta sınıfında hemen popüler oldu ve muazzam satış rakamlarına ulaştı. Model T, dünyanın en çok satan otomobilleri arasında 3. sırada yer almaktadır.
1896 yılında Henry Ford, üretilmiş olan 10 milyonuncu Model T ve Quadracycle ile birlikteyken.
Ford, bu derece yüksek bir talebi karşılayabilmek ve modelin maliyeti ile fiyatını düşük tutabilmek adına yenilikçi bir üretim sistemi kurdu. O günlerde, Ford’un kurduğu bu üretim hattı sistemi inanılmaz bir gelişmeydi. Bu dünya tarihinde uygulalan ilk seri üretim modeliydi. Bu sistem, Ford’un işçilerine eskisine oranla çok daha hızlı üretim yapabilme imkanı tanıyordu. Rakiplerinin tümünden daha fazla araba üretiyor ve işçilerine daha yüksek maaşlar ödüyordu.
Tüm otomotiv meraklılarının bildiği gibi Ford, dünyanın en büyük ve en başarılı araba imalatçıları arasına girdi. Yarı otomatik üretim hattı gibi Henry Ford’un geliştirdiği yenilikler, sanayi dünyasının dönüm noktası olarak kabul ediliyor.
İnsanlara ne istediklerini sorsaydım, daha hızlı giden at üretirdim.” -Henry Ford
Henry Ford, musevi düşmanlığı sebebiyle eleştirilere maruz kalsa da endüstri çağının bir ikonu olarak ve iş dünyasının en değerli figürlerinden biri olarak ününü koruyor. Çalışkan, zeki, şehir yaşamına uyum sağlamış ileri görüşlü bir kişi olarak uzun süren başarısı kanıtlıyor ki, geniş bir vizyon yüzyıllar boyu varlığını sürdürebilir.
Bazı iş adamları yenilikçi ürünler yaratırken bazıları ise büyük servetler yaratır. Ama çok azı bütün bir üretim sistemini, bir endüstriyi kökten yaratarak dünyanın en büyük firmalarından biri olmayı başarabilir. Dünyanın en büyük sanayicilerinden biri olan Henry Ford bunu başaran sayılı insanlar arasında bulunuyor ve hayat hikayesi, hala dünyanın en ilham verici hikayelerinden biri olarak kabul ediliyor.
Kısa bilgi
Ad-Soyad : | Henry Ford |
Doğum ve ölüm tarihi : | 30 Temmuz 1863 – 7 Nisan 1947 |
Boy : | 178 cm |
Doğum yeri : | Greenfield Township Michigan |
Ülke : | USA |
Eğitim : | Detroit Business Institute Michigan Michigan |
Meslek : | Girişimci / Kurucu |
Sektör : | Otomobil |
Servet : | 199 Milyar dolar |
Çocukluğu
1863 yılında küçük bir kasaba olan Detroit, Michigan’da dünyaya gelen Henry Ford’un ilk yılları küçük bir çiftlikte geçti. Annesi ev hanımı, babası çiftçiydi ve çocukluğu boyunca makinelerle iç içeydi. Çiftlikteki makinelerden etkilenmişti ama çiftlik işleri, meslek anlamında ilgisini çekmiyordu. Ergenlik yıllarında Detroit’te makine operatörü olarak eğitim almaya başladı.
Çocukluğunda saat tamir eden Ford, yetenekli bir tamirci olarak tanınıyordu. Yetenekleri kısa süre sonra şehrin yenilik öncüsü mekanik şirketlerinden biri olan Edison Company’de teste tabi tutulacaktı. Kendini ciddi ölçüde şirketin projelerine ve kendi projelerine adayan Ford, en sonunda dört tekerlekli taşıtı yarattı. Bu icadının daha sonraki mühendislik yıllarında tasarladığı motorlu taşıtlara büyük katkısı oldu.
Dodge kardeşler ile yaptığı bir dizi yatırımdan sonra -ileride kendi otomobillerini üretecek olan aile – Ford bir yarış arabası yaptı. Yüz beygir gücündeki motoruyla kendi neslindeki araçların en hızlısıydı, insanların ilgisini üzerinde toplayarak bu alana hükmetti. Otomobillerdeki potansiyeli gören Ford, her Amerikalı vatandaşın satın almaya gücünün yeteceği ekonomik bir aile aracı üretmeyi hedefledi.
Kariyeri
O günlerdeki tüketici odaklı otomobillerin hem elverişsiz hem de kullanımı zor olduğunu görünce, beş on dakika içinde herkesin kullanmayı becerebileceği bir araç üretmeye koyuldu. İlk ürettiği modellerden biri olan Model T çok büyük bir başarı sağladı. Ekonomikti ama kaliteliydi. Amerikan orta sınıfında hemen popüler oldu ve muazzam satış rakamlarına ulaştı. Model T, dünyanın en çok satan otomobilleri arasında 3. sırada yer almaktadır.
1896 yılında Henry Ford, üretilmiş olan 10 milyonuncu Model T ve Quadracycle ile birlikteyken.
Ford, bu derece yüksek bir talebi karşılayabilmek ve modelin maliyeti ile fiyatını düşük tutabilmek adına yenilikçi bir üretim sistemi kurdu. O günlerde, Ford’un kurduğu bu üretim hattı sistemi inanılmaz bir gelişmeydi. Bu dünya tarihinde uygulalan ilk seri üretim modeliydi. Bu sistem, Ford’un işçilerine eskisine oranla çok daha hızlı üretim yapabilme imkanı tanıyordu. Rakiplerinin tümünden daha fazla araba üretiyor ve işçilerine daha yüksek maaşlar ödüyordu.
Tüm otomotiv meraklılarının bildiği gibi Ford, dünyanın en büyük ve en başarılı araba imalatçıları arasına girdi. Yarı otomatik üretim hattı gibi Henry Ford’un geliştirdiği yenilikler, sanayi dünyasının dönüm noktası olarak kabul ediliyor.
İnsanlara ne istediklerini sorsaydım, daha hızlı giden at üretirdim.” -Henry Ford
Henry Ford, musevi düşmanlığı sebebiyle eleştirilere maruz kalsa da endüstri çağının bir ikonu olarak ve iş dünyasının en değerli figürlerinden biri olarak ününü koruyor. Çalışkan, zeki, şehir yaşamına uyum sağlamış ileri görüşlü bir kişi olarak uzun süren başarısı kanıtlıyor ki, geniş bir vizyon yüzyıllar boyu varlığını sürdürebilir.